menu


środa, 11 listopada 2015

LARRY'S FAMILY GAME

Z niektórymi grupami przerabiam właśnie dział poświęcony rodzinie, w którym pojawia się dopełniacz saksoński.
Pomyślałam więc, że dobrze byłoby zastosować grę, która utrwali zarówno słownictwo jak i zasady stosowania wspomnianego dopełniacza. Tym razem za inspirację posłużyła mi bardzo ciekawa książka, autorstwa Felicity O'Dell i Katie Head (klik)Znalazłam w niej interesujący pomysł, który po wprowadzeniu kilku poprawek, okazał się fajnym materiałem na grę.
Tak oto powstał Larry, nasz "ulubiony potworek" :-)

NA CZYM POLEGA GRA:
Na tablicy rysuję tabelę składającą się z dwóch kategorii: 'Female Family Members' oraz 'Male Family Members'. Taką samą tabelkę otrzymuje ode mnie każdy uczeń (do wklejenia do zeszytu w domu). 
Następnie, pytam uczniów jakich członków rodzinki znają, a ich odpowiedzi umieszczam w odpowiednich kategoriach. Ponieważ Larry to potworek w pełni dorosły, nic nie stoi na przeszkodzie by miał dzieci czy calą rzeszę bratanków i siostrzenic, dzięki czemu można powtórzyć większość rodzinkowego słownictwa!

Daje uczniom chwilę czasu na uzupełnienie tabelek. Zazwyczaj nie trwa to długo, ponieważ zapisują oni słownictwo na bieżąco, równocześnie ze mną. Kiedy upewnię się, że wszyscy skończyli, przedstawiam dzieciom tytułowego Larry'ego. Nasz Larry to prezes wielkiej firmy zrzeszającej zabawne postacie, który całe dnie spędza na wymyślaniu kawałów i jedzeniu pączków. Na szczęście trenuje też na siłowni - w przeciwnym razie nie miałby takiej figury ;-)

Po krótkim przedstawieniu naszego bohatera, stawiam przed dziećmi kolejne zadanie: wymyślenie imion dla wszystkich członków rodziny Larry'ego. Trwa to kilka chwil, a jest przy tym sporo śmiechu, ponieważ uczniowie są zazwyczaj bardzo kreatywni.

Gdy imiona zostały nadane, czas na główną część zabawy, tę mającą na celu utrwalenie dopełniacza. Zadaje pytania typu: What's the name of Larry's mother?, What's Larry's son called?, na które uczniowie muszą odpowiadać pełnym zdaniem. Gdy każdy z nich udzieli odpowiedzi kilka razy i mam pewność, że podchwycili "strukturę", kontynuują grę w parach lub w mniejszych grupach.

Tym razem, na potrzeby gry stworzyłam flashcard przedstawiający Larry'ego oraz tabelki, których możecie użyć jeśli zdecydujecie się zagrać z Waszymi uczniami ;-) 
Wszystkie materiały gotowe do druku znajdziecie TUTAJ / You can download the materials HERE

Oczywiście zachęcam do wprowadzania modyfikacji i dzielenia się pomysłami! Mam nadzieję, że i tym razem pomogę komuś nieco urozmaicić zajęcia z języka angielskiego i że Larry przypadnie Wam do gustu :-) Przy okazji, zapraszam na fanpage'a Angielskiego Bazgrolnika, na którym będą publikowane dodatkowe materiały i zdjęcia ;-) Do zobaczenia! 


5 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam uczyć się języka angielskiego poprzez gry, ale jak widać jest taka możliwość. Dla mnie również bardzo fajny jest materiał od https://www.jezykiobce.pl/s/158/angielski-dla-wiecznie-poczatkujacych gdzie na dobrą sprawę języka angielskiego można się uczyć nawet gdy komuś to nie idzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne podejście do nauki języków obcych jeśli mówimy o dzieciakach. Za to dorosłym mogę od razu polecić naukę online https://lincoln.edu.pl/online/ gdyż sam zacząłem się właśnie tak uczyć. Tym bardziej to jest fajne, że mogę uczyć się bezpośrednio ode mnie z domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dodatkowe zajęcia języka angielskiego jak najbardziej takie zabawy są świetne. Moim zdaniem jeśli ktoś chce się związać z nauczaniem angielskiego to jest fajna opcja. Jest możliwa franczyza szkoły językowej https://universe.earlystage.pl/franczyza i ja właśnie chcę taki biznes uruchomić.

    OdpowiedzUsuń