menu


niedziela, 15 listopada 2015

NAME 4 THINGS: BOARD GAME

Ponieważ lubię gry planszowe i wiem, że dzieci reagują na nie bardzo pozytywnie, pomyślałam sobie, że czas na zmierzenie się z własną wersją dość popularnej w internecie gry 'Name 4 Things'.
Dawno temu, wyszperałam jedną z nich - niestety okazała się nieciekawa i niemiła dla oka.
Jeśli mieliście ten sam problem, proponuje Wam skorzystanie z mojej kolorowej wersji. Z resztą, proponuje Wam jej ściągnięcie nawet jeśli nie mieliście podobnego dylematu ;-) Zasady są super proste, a gra sprawdza się świetnie zarówno dla starszych jak i młodszych uczniów.

NA CZYM POLEGA GRA:

  Rzucamy kostką i poruszamy się tyle pól ile wskazuje.
  Postępujemy według wskazówek umieszczonych na polu, na którym stanęliśmy. Zazwyczaj jest to podana kategoria, do której należy wymienić tytułowe 4 słowa, czasem jednak zdarzają się polecenia typu 'miss a turn' czy 'move ahead 2 spaces'.
  Dwóch (lub więcej) graczy może stać na tym samym polu, nie mogą oni jednak wymienić tych samych elementów do danej kategorii.
 Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze do mety ;-)

Jeśli chcielibyście zagrać w 'Name 4 Things' podczas lekcji z liczną klasą, polecam podzielenie uczniów na grupy, tak by sama rozgrywka nie straciła dynamiki i by uczniowie nie nudzili się czekając na swoją kolej. 


Podzieliłam planszę gry na cztery części. Każdą z części należy wydrukować osobno, a następnie "złożyć" w całość. 
     

 
Wszystkie gotowe do druku części planszy znajdziecie TUTAJ / You can download the materials HERE

Robiąc swoją planszę, wzorowałam się na tych, które można łatwo znaleźć w internecie: klik, klik
Mam nadzieję, że skorzystacie ;-) Miłej resztki niedzieli i oby ten tydzień był dla Was udany! 

9 komentarzy:

  1. Super gra :) Czy możesz zdradzić jak ją stworzyłaś? Czy za pomocą jakiegoś specjalnego programu może?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Twoim wpisom samodzielna nauka j. angielskiego stała się prostsza i przyjemniejsza. Masz na prawdę oryginalne pomysły. Na razie uczę się sama i przygotowuję się do kursu językowego - https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-business-english/, który jest zakończony egzaminem. Dzięki znajomości angielskiego mam zamiar poszerzyć swoje kwalifikacje zawodowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. W szczególności gdy chcemy nasze dzieciaki uczyć języka angielskiego to nauka poprzez grę i zabawę z pewnością doskonale się sprawdza. Dorosłym za to od siebie mogę na pewno polecić repetytorium https://www.jezykiobce.pl/s/133/repetytorium-jezyk-angielski które jak dla mnie od wielu lat jest po prostu niezawodne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno w przypadku najmłodszych granie w gry po angielsku jest pewnym sposobem na to, aby się uczyć tego języka obcego. Ja jestem zdania, że również świetnie jest pracować z językiem angielskim. Właśnie dlatego tak jak napisano w https://dziendobry.tvn.pl/a/zalozenie-szkoly-jezykowej-pomysl-na-wlasny-biznes myślę, że warto rozważyć założenie własnej szkoły językowej.

    OdpowiedzUsuń