menu


czwartek, 26 listopada 2015

VOCABULARY GAME: PAIR ME (WORDS ONLY)

Jakiś czas temu, miałam możliwość "buszowania" w piwnicy szkoły językowej, w której pracuję. Wśród najróżniejszych rzeczy udało mi się wyłowić pewną bardzo przydatną grę. Jej zasady są banalne: zadaniem uczniów jest odszukać angielskie słowo oraz jego polski odpowiednik / angielskie słowo i obrazek i połączyć je w pary. Szybko i przyjemnie ;-) Słowa są nadrukowane na kartach w kształcie puzzli, więc całość prezentuje się bardzo fajnie (choć może nie widać tego tak dobrze na zdjęciu):


Byłam zachwycona samą grą, jednak mam z nią dwa problemy. Po pierwsze, nie należy do mnie, a po drugie ma dość ograniczone słownictwo, gdyż ta edycja dotyczy jedynie zabawek. 
Myślę jednak, że zdążyliście już poznać mnie na tyle, by wiedzieć co zrobiłam ;-) Przysiadłam i przygotowałam swoją wersję! A teraz puszczam ją w świat ;-)

Nie jest ona może tak okazała jak oryginał, ale ze względu na dość krótki czas robienia jednego setu, mogłam sobie pozwolić na przygotowanie kilku zestawów, które nadadzą się zarówno dla starszych jak i młodszych uczniów:


Grę roboczo nazwałam 'Pair Me', ponieważ szukając w internecie, właśnie na taką nazwę natrafiłam. Do tej pory przygotowałam dla Was trzy zestawy:

      ❤ 'Farm Animals' (20 słów)
       ❤ 'Wild Animals' (24 słowa)
 'Prepositions' (12 słów)
Wyglądają one tak:

Wszystkie materiały gotowe do druku znajdziecie TUTAJ / You can download the materials HERE

Jak widzicie, zdecydowałam się jedynie na wersje słowo angielskie x słowo polskie, ale gdybyście byli zainteresowani, mogę przygotować również tę z obrazkami. Just let me know ;-)
Mam nadzieję, że się przyda! Jeśli tak, nie zapomnijcie zostawić lajka dla AngielskiegoBazgrolnika

14 komentarzy:

  1. Super, ale jak można to zrobić samemu? Akurat animals nie przydadzą mi się w gimnazjum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz co by Ci się przydało to postaram się zrobić! :)
      Ja ogólnie tworze plansze od podstaw w photoshopie

      Usuń
  2. Bardzo fajne puzzle - zawsze to coś innego niż memory. Wersje z obrazkami też byłyby ciekawe. A masz może szablony lub link do narzedzia, w którym mozna takie puzzelki wykonać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko od podstaw w photoshopie, niestety nie wiem czy są jakieś gotowe szablony :(

      Usuń
    2. Co do obrazków, może na przykład "pets" lub "basic verbs / actions". A możesz zapisać w photoshopie swój pusty szablon?

      Usuń
    3. Mogę :) Jaki kolor Cię interesuje?

      Usuń
  3. Bardzo sympatyczny puzzlowy pomysł! Laminowałaś każdy element z osobna (jest to w ogóle możliwe?) czy ten błysk na zdjeciach to kwestia światła? Szacun za photoshopa, ja jeszcze nie dojrzałam do tego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy mam jakiś specjalny laminator, ale spokojnie mogę zalaminować katę, a potem ją rozciąć i wszystko się trzyma :)) Laminowałam więc najpierw, a potem wycinałam (choć przyznam, że puzzle są dość niewdzięczne w wycinaniu ^^)

      Usuń
  4. Gdzie się podziałaś ze swoimi cudnymi pomysłami? Wracaj!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem, jestem! Niestety, piszę właśnie pracę magisterską dlatego jest mnie tu tak mało :(
      Już niedługo będzie po wszystkim i wrócę na pewno!

      Usuń
    2. Powodzenia i czekamy!:)))

      Usuń
  5. Fajna sprawa gra w pamięć i ja często gram w nią właśnie w języku angielskim z moimi dziećmi. Jeśli już mam sama się uczyć języka angielskiego to często używam do tego repetytorium https://www.jezykiobce.pl/s/56/repetytorium-z-angielskiego które moim zdaniem spisuje się bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie taka nauka języka angielskiego przez zabawę na pewno jest fajna w przypadku nauki dzieci. Ja również o tym czytałem na stronie https://mamydziecko.pl/angielski-dla-dzieci/52560 i muszę przyznać, że myślę o tym, aby moje maluchy zaczęły uczyć się tego języka.

    OdpowiedzUsuń